W PROGRAMIE WYSTĘPU

W końcu chwycił za pałeczkę; choć w programie jego występu figurowały tylko trzy niedługie pozycje ro­syjskich klasyków naszego stulecia, na wstępie dorzucił jeszcze jeden utwór, na bis zaś – kolejny. W rezultacie zabrzmiały więc: Uwertura niedzielna Rimskiego-Korsakowa, Ognie sztuczne Strawińskiego, Uwertura rosyjska Proko­fiewa, trzy fragmenty (Biurokrata, Intermedium, Taniec furmana) z baletu Bołt Szostakowicza oTM.Rokl812 Czajkowskiego – ostami z udziałem dodatkowej wojskowej orkiestry dętej. Wszystko to zagrano arcybrawurowo, budząc naj­żywsze owacje. Kilka zaś dni wcześniej, 27 kwietnia, identyczny jak Rożdiestwienski jubi­leusz obchodził w Moskwie inny wybitny i dobrze u nas znany artysta – Igor Ojstrach. 10 maja i on wystąpił z tej okazji w Wielkiej Sali Konserwatorium, i z nim pojawiła się w tej sali małżonka-pianistka, Natalia Ziercałowa; w pro­gramie ich wspólnego recitalu figurowały utwory Beethovena, Brahmsa, Pa­ganiniego, Wieniawskiego i Chaussona.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów tematycznych dotyczących hobby i sposobów na aktywne spędzanie czasu wolnego. Zapraszam do regularnego odwiedzania bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)