W PIERWSZEJ CZĘŚCI KONCERTU

W pierwszej części koncertu zabrzmiały jednak utwory ku czci Nono na­pisane przez kompozytorów obcych – wśród nich Skarga na vio!ę d’amore Klausa Hubera, jednolicie żałobny Komentarz do jednego uderzenia pięści Nono Nikolausa A.Hubera na fortepian preparowany (tylko pierwszy i ostatni klasterowy akord kompozycji wydobywany był tradycyjnie za pomocą klawi­szy), In memoriam Luigi Nono na sopran Younghi Pagh-Paan, wreszcie Frag- ment-sejsmogram pamięci Nono na flet basowy, altówkę i gitarę Nikolausa Richtera de Vroe. A Czarowny dar signora Luigiego okazał się – choć po­szczególne części i poszczególni autorzy dawali się bez większego trudu wy­odrębnić – niewątpliwym integrum, odznaczającym się – jakkolwiek były tu fragmenty i bardzo dramatyczne, i frywolnłe groteskowe – jednolitą atmosferą skupionego misterium, którą pogłębił jeszcze sposób wykonania.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów tematycznych dotyczących hobby i sposobów na aktywne spędzanie czasu wolnego. Zapraszam do regularnego odwiedzania bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)