TRZY PŁASZCZYZNY AKCJI LIBRETTA

W rezultacie spektakl jest głównie traktatem o odwiecznej walce dobra ze złem oraz o drodze ku zrozumieniu i przyjęciu dobra. Duże wrażenie czyni sceniczny kształt aktu drugiego, gdzie wszystkie trzy płaszczyzny akcji libretta biblijna (agonia ukrzyżowanego Chrystusa), związana z wątkiem Mistrza (nagonka krytyków, spalenie rękopisów) i tocząca się w szpitalu dla obłąka­nych – dzieją się w tym ostatnim, zapełnionym biało odzianymi chorymi, wśród których są także Chrystus, Gestas, Dismas i Mistrz, jakby w wielkim teatrze markiza de Sade’a. Straszliwa burza nad Golgotą, jaka rozpętuje się po spaleniu rękopisów i śmierci Jezusa, symbolizowana jest przez apokaliptyczny taniec szaleńców.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów tematycznych dotyczących hobby i sposobów na aktywne spędzanie czasu wolnego. Zapraszam do regularnego odwiedzania bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)