PSYCHOLOGICZNE NIUANSE OPERY

Bogatej w psychologiczne niuanse opery (jakże różny to Handel od tego z Ko­lacji na cztery ręce Paula Barza), opartej, podobnie jak późniejsze sławne dzieło Glucka, na motywach Alcesty Eurypidesa. Dyrygent Jurij Nikolajewski dokonał ciekawego eksperymentu, powierzając każdemu z solistów partie dwóch bohaterów-antagonistów. Na koncert poszedłem i po to, by jeszcze raz usłyszeć fenomenalny kontratenor Erika Kurmangalijewa – i nie zawiodłem się: Kurmangalijew śpiewał partie Admeta i Trazymeda doprawdy rewelacyj­nie, nadto znajdując godną partnerkę w osobie młodej sopranistki Lubow Szarninej, doskonałej i technicznie, i wyrazowo jako Alcesta i Antygona. Wie­czór był zaiste piękny, a owacje trwały bardzo długo. 

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów tematycznych dotyczących hobby i sposobów na aktywne spędzanie czasu wolnego. Zapraszam do regularnego odwiedzania bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)