FALA MUZYCZNYCH INTERPRETACJI

Pasternakowi poświęcono zresztą ów festiwal w całości, dopełniając go muzyką Brahmsa, Skriabina i oczywiście Chopina, którego grali Dang Thai Son, Krajniew i Słobodianik. Bułhakowa w Encyklopedii PWM nie ma również – ale w tym wypadku jest to zrozumiałe, bo fala muzycznych interpretacji Mistrza i Małgorzaty wezbrała dopiero stosunkowo niedawno. Spod pióra Bułhakowa wyszło wszakże nie tylko dzieło, które w przyszłości miało posłużyć za materiał do librett, lecz także kilka librett jako takich – gdy pisarz, zmuszony przez oko­liczności, podjął w 1936 r. pracę jako łibrecista i konsultant w moskiewskim Teatrze Wielkim. Do tekstu jego Minina i Poźarskiego skomponował potem muzykę Asafiew, do premiery wszelako nie doszło.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów tematycznych dotyczących hobby i sposobów na aktywne spędzanie czasu wolnego. Zapraszam do regularnego odwiedzania bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)