DOBRA MUZYKA

Jest to przy tym niewątpliwie muzyka dobra, z pewnością znacznie ciekawsza aniżeli pokazywany przez warszawski Teatr Wielki późniejszy utwór Rainera Kunada. Dwa pierwsze akty uwydatniają liryczne i religijno-polityczne wątki, literackiego pierwowzoru (Mistrz – Małgorzata, Jezus – Piłat). Zmianę klimatu, po części także stylistyki, przynosi początek ostatniego, trzeciego aktu – baletowy epizod balu u Wolanda ma charakter ostrej groteski. W finale i epilogu jednoznacznie dominuje uspoko­jona, refleksyjna, nieco nawet rozlewna liryka. Bogata w interesujące pomysły inscenizacja teatru „Forum” uwypukla mo- ralno-filozoficzne przesłania utworu, kładąc nacisk zwłaszcza na podobień­stwo ofiar Mistrza i Chrystusa (w operze jest to nawet jedna postać, Mistrz- Jeszua) oraz na skruchę i odrodzenie Piłata (w prologu, który stanowi scena Męki Pańskiej, Piłat pojawia się po prawej stronie Jezusa, na miejscu dobrego łotra).

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele artykułów tematycznych dotyczących hobby i sposobów na aktywne spędzanie czasu wolnego. Zapraszam do regularnego odwiedzania bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)